Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo Logo Akademii Morskiej: czerwony gryf w złotej koronie, z żółtym dziobem, zwrócony w prawo
Logo wydziału
Wydział Informatyki i Telekomunikacji Akademii Morskiej w Szczecinie

Unia Europejska

Dla szkół

Wykłady i warsztaty z zakresu Informatyki dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Oferowane przez nas zajęcia prowadzone są całkowicie za darmo. Dzięki nim można
poznać ciekawe tematy, uatrakcyjnić zajęcia, poczuć się jak na studiach,
a także poznać czym jest Informatyka na Akademii Morskiej w Szczecinie.

Tematy wykładów:

1. Gesty w interakcji człowiek – komputer prowadzi dr inż. Łukasz Nozdrzykowski

Wykład, warsztaty praktyczne i pokaz przedstawiający to, jak buduje się systemy rozpoznawania gestów na przykładzie wykorzystującym popularny czujnik
ruchu, jakim jest Microsoft Kinect. W trakcie zajęć uczeń pozna działanie systemów rozpoznawania gestów, zbuduje własny system na przykładzie gry, a także zobaczy latającego drona sterowanego gestami.

 

2. Magia kryptografii prowadzi dr inż. Łukasz Nozdrzykowski

Wykład o tym jak proste operacje posłużyły do budowy nowoczesnych systemów ochrony informacji. Krótko ale treściwie uczeń zobaczy czym jest szyfrowanie, jak zapewnić bezpieczeństwo i dlaczego współczesne szyfry są tak bezpieczne.

 

3. Co teoria gier ma wspólnego z grami komputerowymi ? – prowadzi dr inż. Mariusz Dramski

Omówienie podstawowej problematyki jaką zajmuje się teoria gier, rodzaje gier, przykłady, wykorzystanie w IT. W ranach dodatkowego warsztatu – rozegranie kilku przykładowych gier.

 

4. Tworzenie stron WWW w technologii ASP.NET – prowadzi dr inż. Mariusz Dramski

Wprowadzenie do ASP.NET, podstawy projektowania serwisów WWW.

 

5. Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka ? – prowadzi dr inż. Mariusz Dramski

Elementarne wprowadzenie do sztucznej inteligencji.

 

6. Bezpieczeństwo sieci komputerowych – prowadzi mgr inż. Marcin Breitsprecher

Zajęcia teoretyczne i praktyczne omawiające kwestie bezpieczeństwa w sieciach komputerowych. Możliwe jest wykorzystanie do pokazów infrastruktury sieciowej będącej w zasobach Akademii Morskiej w Szczecinie.

 

7. Data mining = kopalnia danych – prowadzi dr inż. Mariusz Dramski

Wprowadzenie do technik analizy danych, pozyskiwanie danych, wyciąganie wniosków z danych.

 

8. Systemy wspomagania decyzji w konkrecie i na przykładzie prowadzi dr Piotr Borkowski

Wykład prezentujący na prawdziwym przykładzie to czym są systemy wspomagania decyzji. W ramach zajęć uczniowie dowiedzą się jak budowane są systemy wspomagania decyzji. Jako przykład posłuży system NAVDEC, który wspiera decyzje nawigatora m.in. na polskich promach.

 

 

9. Jabłko, gruszka czy pietruszka? O rozpoznawaniu przedmiotów przez komputer słów kilka – prowadzi mgr inż. Magdalena Nozdrzykowska

 

Czym jest sztuczna inteligencja? Jak to się dzieje, że komputery potrafią dzisiaj rozpoznawać przedmioty? Ten wykład pokaże na ciekawym przykładzie rozpoznawania owoców jak w prosty sposób zaszyć inteligencję w komputerze.

 

 

10. Napisz swojego Photoshopa! Odkrywamy co stoi za magią Photoshopa – prowadzi mgr inż. Magdalena Nozdrzykowska

Kto nie słyszał o Photoshopie? Wydaje się, że to co on potrafi to magia, a te zajęcia pokażą jak popularny PS działa od środka. Zobaczysz jak proste operacje potrafią zmienić obraz w sposób taki, że oczom własnym można nie uwierzyć.

 

 

11. Morskie systemy informatyczne prowadzi mgr inż. Janusz Magaj

Na tych zajęciach w sposób teoretyczny i praktyczny można zobaczyć czym są i jak działają systemy informatyczne wykorzystywane na morzu, od popularnego GPSu przez systemy identyfikacji statku po systemy ostrzeżeń nawigacyjnych.

 

 

12. Dobre praktyki programistyczne – prowadzi dr inż. Łukasz Nozdrzykowski

Zajęcia bardziej praktyczne niż teoretyczne pokazujące jak pisać czysty kod programu, z jakich narzędzi się dzisiaj korzysta i jakie techniki wykorzystuje się do pracy w zespole programistów.

 

13. “Jak skrócić czas obliczeń ?” czyli kilka słów o logarytmowaniu prowadzi mgr Paulina Hatłas

To zajęcia dla tych, którzy chcą się dowiedzieć jak przyspieszyć obliczenia w aspekcie informatycznym. Czyli kilka słów o złożoności obliczeniowej.

 

14. Kryptografia prostych szyfrów prowadzi mgr inż. Sylwia Mielniczuk

Zajęcia pokazujące działanie prostych szyfrów. Trochę historii, trochę nauki ale podszyte rzetelną wiedzą matematyczną.

 

15. Sterowniki PLC w inteligentnym gospodarstwie domowym – prowadzi dr inż. Marcin Mąka

Wykład – prezentacja układów sterowania popularnymi urządzeniami oraz systemami wykorzystywanymi w gospodarstwie domowym, takimi jak żaluzje, ogrzewanie, oświetlenie, brama garażowa, systemy ochrony, panele słoneczne itp. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem oprogramowania do wizualizacji i symulacji w czasie rzeczywistym układów automatyki w gospodarstwie domowym: „Home I/O”.

 

16. Wykorzystanie sterownika PLC w sterowaniu procesami przemysłowymi – prowadzi dr inż. Marcin Mąka

Wykład – pokrewny temat ale w odniesieniu do układów sterowania w przemyśle.

 

17. Jak ludzie liczyli i liczą – systemy liczbowe od Mezopotamii do systemu binarnego prowadzi dr hab. Lech Kasyk – prof. nadzw.AM

Trochę mniej o Informatyce ale czym byłaby Informatyka bez swojej ukochanej
siostry czyli Matematyki? Wykład o systemach liczbowych.

 

 

18. Odległości, a funkcje trygonometryczne prowadzi dr hab. Lech Kasyk – prof. nadzw.AM

Zastosowanie trygonometrii do wyznaczania odległości, z elementami nawigacji i geodezji.

 

 

Tematy warsztatów:

1. Steganografia – ukryj dowolną wiadomość w obrazie w sposób niewidoczny dla innych – prowadzi dr inż. Łukasz Nozdrzykowski

 

Wykład i praktyczny pokaz tego czym jest współczesna steganografia na przykładzie obrazów cyfrowych. Dzięki niej można podpisywać zdjęcie czy ukrywać wiadomości w obrazie w taki sposób, aby o tym nikt nie wiedział.

 

 

2. Programowanie w języku Python prowadzi dr inż. Mariusz Dramski

Praktyczne zajęcia pozwalające zaznajomić się z językiem Python.

 

 

 

3. Stwórz własny świat w 3D. Warsztaty modelowania 3D w programie Blender – prowadzi mgr inż. Magdalena Nozdrzykowska

 

Dwugodzinne warsztaty poświęcone tworzeniu świata 3D od prostych do złożonych modeli. Zajęcia prowadzone w salach laboratoryjnych dla kierunku Informatyka w Akademii Morskiej w Szczecinie.

W celu ustalenia terminu zajęć, ich miejsca oraz szczegółów technicznych
prosimy o kontakt mailowy z Panem Łukaszem Nozdrzykowskim: l.nozdrzykowski(at)am.szczecin.pl

Dodatkowo
istnieje możliwość przygotowania zajęć zamawianych z innej tematyki niż powyższa oraz zorganizowania zwiedzania Akademii Morskiej w Szczecinie.

Autor: Website Administrator

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana przez Microsoft

Należy użyć nowszej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę